Livet i Folkparken

Direktlänk till inlägg 20 april 2015

Svärisar, såpbubblor och föräldramöte

Av Helene - 20 april 2015 22:26



I helgen hade vi besök av R:s föräldrar. Astrid bara älskar sin farmor och farfar. Hon kramar dem, vill sitta i deras knän, hon tar deras händer på promenaden. Och de i sin tur ger henne hundra procent odelad uppmärksamhet. Det är så äkta och villkorslös kärlek mellan dem att man blir alldeles varm i hjärtat. 

Igår eftermiddag, när vi vinkat av svärisarna och Astrid vaknat efter vilan, gick vi ut och blåste såpbubblor. Eller rättare sagt, Astrid grävde som vanligt mest i sandlådan. Det var jag som gick i barndom och njöt av bubblandet. Antingen så är sammansättningen i såpbubblorna bättre idag än när jag var liten eller så är jag bara grymt mycket bättre på att blåsa dem nu, för igår fylldes hela trädgården av härliga bubblor! Tänk vad lättroad man kan vara, hehe! Tillslut fick jag med Astrid på tåget och hon jagade bubblor över hela gräsmattan. Nöjet fick ett abrupt slut när hela flaskan hälldes ut på terassen (känns inte det nästan lite obligatorisk för såpbubblor?)

Ikväll var R och jag på föräldramöte på förskolan. Astrid går på en förskola med syskonavdelningar, dvs där det på varje avdelning finns barn mellan ett till fem år. Föräldramötet gick ut på att informera om att förskolan till hösten kommer göra om sin verksamhet till åldersindelade avdelningar. Det var många som inte alls gillade idén och stämningen blev nästan lite obekväm en stund. R och jag tror dock att det blir bättre för Astrid i längden. Det enda vi bekymrar oss lite över är att hon kanske får helt (för henne) nya pedagoger. Hon har verkligen tytt sig till dem hon har nu och vi har varit så nöjda med personalen och hela avdelningen. Man går hoppas att hon får ha kvar någon av sina "fröknar".

Nu är det dags att knyta sig, man vet aldrig hur tidigt man måste gå upp imorgon! God natt!

 
 
Ingen bild

farmor

21 april 2015 18:45

Fina, fina Helene❤️
Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser ditt inlägg,
Känslorna liksom svämmar över o jag kan knappt se vad jag skriver.
Bara så du vet att, vi bara älskar er härifrån o till månen fram o tillbaka huuuur många gånger som helst!❤️❤️❤️😍😍😍😘😘😘

 
Ingen bild

Yanki

5 maj 2015 16:46

Jag tror det blir super efter omorganisationen, det kommer bli lärare att inreda innemiljön och anpassa den efter de olika åldrarna :)
Puss & kram på er ❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 29 april 2016 23:26


Nu är han här! Äntligen! Eller alltså, han kom redan för tio dagar sen; den 19:e april. Ivrig att komma till världen som han var så väntade han inte in den planerade tid för kejsarsnitt som vi fått två dagar senare. Men det gick ju bra ändå. :) 50...

Av Helene - 29 april 2016 21:18

Astrids finaste kärleksförklaring till mig: Jag behöver dig, bajskorv! ...

Av Helene - 11 april 2016 11:01

Det börjar bli väldigt tydligt att man måste tänka på vad man säger här hemma. Den lilla koppen har stora öron, så att säga. För det första så har hon börjat svära. Det är supergulligt första gången det sker och då kan man inte hålla sig för skratt...

Av Helene - 6 april 2016 05:09

Nu är det bara drygt två veckor kvar till lillebror gör entré ut i världen. Det slog nog ner lite som en bomb hos både mig och R igår. Då fick vi datumet för kejsarsnittet och helt plötsligt fattade vi att det faktiskt kommer en bebis. Det har liksom...

Av Helene - 16 mars 2016 11:07

Astrid är periodare vad gäller att sova hela nätter i sin säng. Just nu är det en sån period. Väldigt skönt för oss alla tre eftersom jag är så stor och otymplig, så sängen blir så trång när hon sover hos oss. Vi sover alla bättre när hon sover inne...

Presentation


Hej!
Välkommen till min helt splitternya blogg! Jag startar den av en enkel anledning: jag ska nämligen bli mamma inom några dagar! Bloggen kommer bli min dokumentation över den största förändringen någonsin i mitt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards