Livet i Folkparken

Alla inlägg under augusti 2015

Av Helene - 28 augusti 2015 09:08

Veckan har varit tung... R och jag har råkat ut för förkylningen from hell och har legat helt utslagna i varsitt hörn av soffan. Vi har nästan tävlat om vem som det är mest synd om. Råkar man svara att "jag mår lite bättre" när den andra frågar så förväntas man sköta hela skutan här hemma medan den andra ligger utslagen. Igår fick jag feber och blev om möjligt ännu mer ynklig. Så fort jag får feber så blir jag så känslig i huden. Tröjor skaver och minsta lilla söm känns som om den gräver sig in och lämnar stora köttsår efter sig. Då är det så synd om mig... ;)

För att ha något att göra under dagarna så har jag börjat förbereda lite så smått inför julen. I år ville jag sy en egen klänning till Astrid. Här är resultatet:

Nu ska jag slänga ihop en ny mössa till henne, den kommer snart att behövas på mornarna.

Ha det gött!

Av Helene - 20 augusti 2015 14:34

Då var det snart dags för höst igen! Känns både i luften på mornarna och syns i almanackan. Vart tog 2015 vägen? Jag stressade nog R ordentligt igår när jag sa att vi måste börja planera julklappsinköp! :)
Men först är det dags för 2-årskalas på lördag! Kan inte förstå att vår lilla plutt har hunnit bli så stor?! Hon som föddes precis! Snart skaffar hon navelpiercing, börjar tjuvröka och flyttar hemifrån! :( Jag hinner inte med!

Men än så länge så är hon ändå ganska liten. :) Hon har ärvt sina föräldrars stökighetsgen och strör leksaker etc runt sig. Det här är det jag i morse grävde fram från under soffan! Jag fattar inte hur allt fick plats eller hur det ens lyckats leta sig in där! Det är nästa som att det är ett svart hål där under; saker sugs in och kommer inte ut igen...

Nu är semestern slut och vi är alla tillbaka i gamla vanor. Känns skönt på något vis. Jag älskar hösten så nu går vi in i mysiga tider med krispig kall luft, tända ljus och mysiga soffkvällar kurandes under mjuka filtar. Love it! :)

Presentation


Hej!
Välkommen till min helt splitternya blogg! Jag startar den av en enkel anledning: jag ska nämligen bli mamma inom några dagar! Bloggen kommer bli min dokumentation över den största förändringen någonsin i mitt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards