Livet i Folkparken

Direktlänk till inlägg 29 februari 2016

Vabruari, frälsning och quiltfilt

Av Helene - 29 februari 2016 15:44

Så här sista dagen i vabruari och dessutom skottdagen till ära så vabbas det här hemma. Igen. Astrid har successivt under helgen blivit mer och mer snorig och nu är hon helt tjock i näsan och helt glansig i ögonen. Nässpray vore ju givet i det här läget men hon vägrar. Hon gråter bara jag nämner det så vi låter det vara just nu. Får se om vi får ompröva det ikväll när det är läggdags. Apropå läggdags så kan man ju tycka att hon borde vara tröttare idag än vanliga dagar och somna snabbt när det är dags för middagsvilan. Men nej; efter en och en halv timmes snurrande i sängen så gav den här mamman upp. Nu börjar det ändå bli för sent på dagen för att sova. Tror ni att det var en överlycklig liten tjej som slapp vilan?! Får se hur mycket jag kommer att få ångra det i eftermiddag...

Mitt i sovförsöket så ringde det på dörren. Det finns bara två alternativ när det ringer på dörren mitt på dagen en vardag: antingen är det oseriösa asfaltsanläggare som vill förstöra vår uppfart eller så är det Jehovas vittnen. Idag var det Jehovas. Killen kanske blev skrämd av min uppenbarelse - slitna mammatights, en tröja som inte är anpassad åt min gravidmage och helt oborstad i håret - eller så tyckte han att jag var ett hopplöst fall, för han lämnade bara över ett av deras informationsblad om hur min frälsning är nära (thank God!) och pep sen iväg. Lika bra det, jag är sämst på att värja mig mot påstridiga människor (jag är fruktansvärt konflikträdd) och hade säkert varit fullfjädrad jehovasmedlem lagom till att R kom hem från jobbet! :)

Idag har jag hunnit göra klart mitt allra första quiltprojekt! Det blev en babyfilt som jag tänkte ge bort till en jobbarkompis som ska få barn här i vår. Det är verkligen inget avancerat hantverk och den är långt ifrån perfekt men jag blev väldigt nöjd med den faktiskt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 29 april 2016 23:26


Nu är han här! Äntligen! Eller alltså, han kom redan för tio dagar sen; den 19:e april. Ivrig att komma till världen som han var så väntade han inte in den planerade tid för kejsarsnitt som vi fått två dagar senare. Men det gick ju bra ändå. :) 50...

Av Helene - 29 april 2016 21:18

Astrids finaste kärleksförklaring till mig: Jag behöver dig, bajskorv! ...

Av Helene - 11 april 2016 11:01

Det börjar bli väldigt tydligt att man måste tänka på vad man säger här hemma. Den lilla koppen har stora öron, så att säga. För det första så har hon börjat svära. Det är supergulligt första gången det sker och då kan man inte hålla sig för skratt...

Av Helene - 6 april 2016 05:09

Nu är det bara drygt två veckor kvar till lillebror gör entré ut i världen. Det slog nog ner lite som en bomb hos både mig och R igår. Då fick vi datumet för kejsarsnittet och helt plötsligt fattade vi att det faktiskt kommer en bebis. Det har liksom...

Av Helene - 16 mars 2016 11:07

Astrid är periodare vad gäller att sova hela nätter i sin säng. Just nu är det en sån period. Väldigt skönt för oss alla tre eftersom jag är så stor och otymplig, så sängen blir så trång när hon sover hos oss. Vi sover alla bättre när hon sover inne...

Presentation


Hej!
Välkommen till min helt splitternya blogg! Jag startar den av en enkel anledning: jag ska nämligen bli mamma inom några dagar! Bloggen kommer bli min dokumentation över den största förändringen någonsin i mitt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards