Livet i Folkparken

Alla inlägg under februari 2015

Av Helene - 7 februari 2015 21:13

6 veckor in på det nya året, och vi har troligtvis upplevt den mest händelserika veckan på hela 3015!
Allt började kl 05:48 i måndags morse, då jag fick ett väldigt efterlängtat besked: Min mans bror hade blivit far till en liten flicka! Astrid hade blivit storkusin! Punktlig var hon också, den lilla prinsessan L! Vilken fantastisk start på dagen!

Måndagen hade mer att bjuda på! Inget mindre än inskolning på förskolan! Astrid var ju lyckligt ovetande om denna livsomvälvande händelse, men jag var desto mer nervös. Skulle hon vara rädd för de andra barnen? Skulle hon klamra sig fast vid mig och jag skulle behöva bända loss hennes små armar från min hals? Med ångest och svetten lackande, trots minusgrader, så steg vi in genom grindarna kl 10. Tjugo minuter senare satt Astrid mitt bland de andra barnen och mumsade äpple. Och otroligt nog fortsatte dagarna så!

Men nu går jag händelserna i förväg. För redan på tisdagen kom nästa mirakel! Då födde nämligen min syster en liten son och Astrid blev storkusin, för andra dagen i rad! Kan det bli bättre än så?! Välkommen till världen lille S!

I onsdags var en av mina stoltaste dagar som mamma! Astrid protesterade inte alls när jag testade att lämna henne ett par timmar, och när jag kom tillbaka till vilan så tog det tjugo minuter - sedan sov hon som en liten gris tillsammans med de andra barnen! Min stora lilla flicka! Så modig och duktig! Min bägare rinner över av kärlek till dig!

På torsdagsmorgonen ringde förskolan och föreslog att vi skulle stanna hemma. Kräksjuka hade börjat härja! Hypokondrikern i mig tog över och jag mådde illa hela dagen! Nu har vi dock suttit i karantän i två dygn så nu kan vi släppas ut bland folk igen!

På måndag börjar vi om med inskolningen. Förhoppningsvis utan ångest den här gången...

Presentation


Hej!
Välkommen till min helt splitternya blogg! Jag startar den av en enkel anledning: jag ska nämligen bli mamma inom några dagar! Bloggen kommer bli min dokumentation över den största förändringen någonsin i mitt liv!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards